Confronting BDS in the Classroom: Jewish High School Students Build Community by Watching BDS Demonstrations on University Campuses
DOI :
https://doi.org/10.25071/1916-0925.40210Mots-clés :
Education , ZionismRésumé
A practitioner research study was carried out with 31 students who were enrolled in a course on contemporary Israeli society at a Zionist Jewish high school. As part of a unit designed to introduce students to criticisms against Israel, students watched 3 videos produced by the Boycott, Divestment, and Sanctions (BDS) movement and by university student newspapers. The study assessed whether watching videos of BDS behaviours negatively affected the ways that pro-Israel students learned and thought about Israel. Reflective exercises and interviews revealed that the videos did not harm students’ relationships with the country. Instead, while some students reported feeling intimidated and scared by BDS’ tactics, all 31 students reported that watching the videos was crucial for helping them prepare for life after high school and for understanding the criticisms made against Israel. A surprising finding of the study was that many students shared that having the opportunity to discuss BDS together as a group not only helped them better understand BDS but, more importantly, allowed them to feel less alone by forming a community that banded together through the learning of difficult and upsetting content.
Une étude par un praticien en éducation a été menée auprès de 31 étudiants inscrits à un cours sur la société israélienne contemporaine dans une école secondaire juive sioniste. Dans le cadre d’un module conçu pour initier les étudiants aux critiques d’Israël, les étudiants ont regardé 3 vidéos produites par le mouvement Boycott, Désinvestissement et Sanctions (BDS) et par des journaux étudiants universitaires. L’étude a évalué si le visionnement de vidéos qui mettaient en scène des manifestations BDS affectait négativement la manière dont les étudiants pro-israéliens apprenaient et pensaient à propos d’Israël. Des exercices de réflexion et des entretiens ont révélé que les vidéos n’avaient pas nui aux relations des élèves avec le pays. Plutôt, alors que certains étudiants ont déclaré se sentir intimidés et effrayés par les tactiques de BDS, les 31 étudiants ont tous déclaré que regarder les vidéos était crucial pour les aider à se préparer à la vie après le lycée et pour comprendre les critiques dirigées à l’endroit d’Israël. Une découverte surprenante de l’étude est que de nombreux étudiants ont partagé que le fait d’avoir l’opportunité de discuter du mouvement BDS en tant que groupe les a non seulement aidés à mieux comprendre le BDS mais, plus important encore, leur a permis de se sentir moins seuls en formant une communauté qui s’est regroupée tout au long de l’apprentissage de contenu difficile et bouleversant.
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Canadian Jewish Studies/ Études juives canadiennes is a journal dedicated to the open exchange of information; therefore the author agrees that the work published in the journal be made available to the public under a Creative Commons Attribution-Noncommerrcial-No Derivative Woks 4.0 Unported License. The publisher (Association for Canadian Jewish Studies / Association des études juives canadiennes) recognizes the author's intellectual property rights. The author grants the publisher first serial publication rights and the non-exclusive right to mount, preserve and distribute the intellectual property. The journal is digitized and published on the open access website http://pi.library.yorku.ca/ojs/index.php/cjs/index.